למה אני צריך לקנות שם דומיין? זו שאלה נפוצה בקרב משתמשי קצה (בעלי עסקים ונותני שירותים) פוטנציאליים רבים. רוב משתמשי הקצה בעלי חברות שצריכות דומיין עבור אתר האינטרנט העסקי שלהם.

לפני שנכנס ליתרונות של דומיין גנרי, נגדיר מה זה שם גנרי.
הגדרה של גנרי:
שם גנרי הוא שם הסוג או הזן הכללי של מוצר, שאינו סימן מסחרי המזוהה בלעדית עם יצרן האוחז בזכויות עליו. שם גנרי הוא נחלת הציבור וכלל היצרנים הפועלים בקרבו, ומשמש כתיאור מקובל לסוג מוצר שמותגים שלו עשויים להיות מיוצרים בידי יצרנים שונים שיכנוהו בשמות מותג שונים. לדוגמה, “צ’יפס” הוא שמו הגנרי של חטיף מאכל.

להלן רשימה קצרה של סיבות מדוע קניה של דומיין גנרי איכותי יכולה להניב תשואות גדולות עבור החברה שלך:

אמינות וכבוד 

אם אתה הבעלים של דומיין גנרי בתחום שלך, לקוחות פוטנציאליים יודעים באופן מיידי שאתה רציני לגבי מה שאתה עושה.

תנועה מיידית 

דומיין גנרי בדרך כלל  יקבל תעבורה (טראפיק) ישירה( כלומר הקלדה ישירה בדפדפן). על פי מחקרים שנעשו לאחרונה, תנועה ישרה היא תנועה ממוקדת באיכות גבוהה הממיר יותר פעמיים מתנועה במנוע חיפוש.

מיתוג ושיווק 

עם דומיין גנרי אתה יכול לעשות את שניהם, להשתמש בו כדי לתמוך במותג קיים או לבנות מותג חדש תחת הדומיין. לדוגמא: מה אתה חושב כשאני אומר “Dell”? אתה בטח אומר “מחשבים”. אבל אתה יודע מה? זה עובד גם להיפך. אם חברה משתמשת בתחום הגנרי במסעות השיווק שלהם ולקדם את מוצריהם ושירותיהם ללקוחות קל לחשוב על שם החברה כשהם שומעים את המונח הכללי (לדוגמא: הם חושבים על “Dell” כשהם שומעים “מחשבים”).

תחרות

קנה דומיין גנרי לפני המתחרים שלך קונה. דומיין גנרי איכותי בבעלותך הוא דומיין שלמתחרים שלך אין ולא ניתן יהיה להשיג. דומיין עם תנועה הגנרית יכול להביא מאות או אלפי לקוחות פוטנציאליים חדשים לאתר האינטרנט של חברה על בסיס יומי, ללא עלות נוספת, ואתה לא רוצה שלקוחות של אלה ינחתו באתר האינטרנט של המתחרה שלך. דומיינים גנריים הם יתרון עצום בתחרות.

מנוע חיפוש ודירוג

לאתר עם דומיין גנרי, עשיר במילות מפתח, יש סיכוי טוב יותר להיות ממוקם במקומות הראשונים בתוצאות מנוע חיפוש.

השקעות 

דומיין הם אפיק השקעה משתלם. למעשה, דומיין תמיד יעל בערכו, מהר יותר מכל מוצר אחר על פני כדור הארץ.

עלות נמוכה

ברגע שרכש, דומיין co.il עולה בין 50-70 ש”ח בדמי חידוש שנתיים (לשם השוואה לאחר השקעה בנדל”ן, עדיין קיימות עלויות רבות כמו ארמונה, דמי ניהול, ועד וכד’) .

צמיחה עסקית

דומיינים גנריים יכולים לעזור לך להגיע לקהל גדול יותר, להתרחב לשווקים חדשים ולגיוס לקוחות חדשים.

ברחבי העולם, חברות גדולות רבות כבר רכשו דומיינים גנריים, כדי ליהנות מבעלות על שם דומיין com. להלן דוגמאות לחברות גדולות שרכשו דומיינים גנריים :

• Adobe רכשה את הדומיינים – Director.com, Flash.com
• אמזון רכשה את הדומיין Endless.com
• אמריקן אקספרס רכשה את הדומיין Open.com
• בארנס אנד נובל רכשה את הדומיינים Book.com, Books.com
• באייר רכשה את הדומיינים Aspirin.com, Impotence.com, MultipleSclerosis.com, NoFleas.com, WonderDrug.com
• בואינג רכשה את הדומיין NewAirplane.com
• קלווין קליין רכש את הדומיין Bras.com, Underware.com
• דיסני רכשה את הדומיינים Family.com, Kid.com
•גוגל רכשה את הדומיינים Android.com, Hello.com
• ערוץ ההיסטוריה רכשה את הדומיין History.com
• הונדה רכשה את הדומיין Motorcycles.com
• אינטל רכשה את הדומיין  Chips.com
• ג’ונסון וג’ונסון רכשה את הדומיינים Baby.com, Cancer.com, ThePill.com
• מסטרקארד רכשה את הדומיין Priceless.com
• מיקרוסופט רכשה את הדומיינים Docs.com, GPS.com, Investor.com, Juice.com, Keywords.com, Office.com, Plaza.com, Start.com, TV.net
• נסטלה רכשה את הדומיין Meals.com
• אופיס דיפו רכשה את הדומיינים OfficeSupplies.com, School.com
• פרוקטר וגמבל רכשה את הדומיין DentalCare.com, Nails.com, ShowerGel.com, Tissue.com, Toothpaste.com
• ראלף לורן רכשה את הדומיינים Polo.com, Rugby.com

למה אתה מחכה? צור קשר ורכוש את הדומיין הגנרי לפני שהמתחרים שלך רוכשים אותו!!